Nosztalgia 250
2010.02.28. 12:01
Pénteken (2010.02.26.) ismét nem volt a 7:30-as Credo busz. Helyette valami sokkal jobbat és izgalmasabbat küldtek: Egy Ikarus 250-es távolsági buszt.
Ez a busz a Körös Volánnál még most is távolsági buszként szolgál, de már csak Békés megyében. Ezt a busztípust 1967-ben kezdték gyártani, majd 1970-től szériában, 1984-től pedig mai, utolsó formájában gyártották. A buszt az akkori "kedvező" gazdasági helyzetek miatt csak 1997-ig gyártották. '97-ig távolsági buszként, túristabuszként szolgáltak. A napokban már csak kisebb távokon közlekednek, de magánkézben és Volán társaságoknál is lehet találni jó állapotú felújított buszt.
Pár adat a buszról:
- Motor: RÁBA D 2156 HM6UT Közvetlen befecskendezésû, turbófeltöltésû soros, 6 hengeres dízelmotor. 10350ccm, 220 Lóerő, 820Nm nyomatékkal.
- Erőátvitel: CSEPEL S6-90U Mechanikus, 6+1 sebességes váltó
Saját véleményem, észrevételeim:
Először nagyon meglepődtem, mikor ez a busz jött, hiszen errefelé nagyon ritkán szoktak ilyen buszokat küldeni. A felszállás furcsa volt, lépcsőzni kellett rendesen. Az utastér roppant tágas, 51 férőhelyes. Az ülések kényelmesek voltak nagyon, viszont szűk volt a hely, egy nagyobb darab utas csak oldalazva fér el. A hátsó ajtón egy utólag felszerelt leszállásjelző volt, a leghátsó sorban egy fapados támla nélküli üléssor van. Korához képest a motor nem is hangos, a hátsó sorban -de még az elsőben is- tökéletesen lehet hallani a turbófeltöltőt. Sajnos időm nem engedte, de legszívesebben kimentem volna vele egészen az állomásig. Nekem nagyon tetszett, megmosolygtatott az is, hogy ezekben a buszokban még nem azért volt turbófeltöltő, hogy dinamikusabban menjenek, hanem azért hogy el tudjanak indulni.
Remélem ezekután többször fog erre járni ez a busz.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.